Asiakaspalvelun sähköpostissa ruuhkaa

Sähköpostimme on hetkellisesti ruuhkautunut

Asiakaspalvelumme sähköpostissa on tällä hetkellä ruuhkaa. Tämän vuoksi vastausajat saattavat olla tavallista pidempiä. Suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä vaihtoehtoisten yhteydenottokanavien, kuten chat-palvelumme kautta. Hyväksy evästeet sivun vasemmasta alakulmasta, niin pääset käyttämään chattia.

Mikäli sinulla on asuntosi korjausta koskeva asia, lähetäthän aina vikailmoituksen OmaKuopaksen kautta.
Kiireellisissä tapauksissa (vesivuodot, sähköviat, viemärin toimintahäiriöt) ilmoitukset tehdään huollon päivystykseen +358 (0) 44 764 0760.

Kiitämme kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä.

Alta löydät vastaukset muutamiin tämän hetken kysytyimpiin kysymyksiin, jotka voivat auttaa sinua jo ennen kuin otat meihin yhteyttä:

1. Miten ja milloin haen asuntoa?

  • Asuntoa voit hakea, kun sinulla on opiskelupaikka vastaanotettuna Kuopiossa.
  • Asuntoja voit selata Asuntohaussamme ja samassa paikassa tehdään myös hakemus valitsemalla sopivia kohteita. Ennen hakemuksen täyttämistä luethan Hakijan pikaoppaan.

2. Olen lähettänyt hakemuksen, mitäs nyt?

  • Jos olet jo lähettänyt asuntohakemuksen, voit odotella asuntotarjousta. Se lähetetään sinulle sähköpostiin, joten muistathan tarkkailla sitä sekä roskapostiasi.
  • Jos olet lähettänyt jo asuntohakemuksen, mutta et ole saanut asuntotarjousta, hakukohteita kannattaa laajentaa. Hakemuksellesi valittuja kohteita ei välttämättä ole vapaana, emmekä näin ollen pysty tarjoamaan sinulle asuntoa. Mitä useammalta alueelta ja eri asuntotyyppejä olet valinnut hakemuksellesi, sitä parempi mahdollisuus sinun on saada asuntotarjous.

3. Milloin saan asuntotarjouksen?

  • Lähetämme asuntohakemuksen sinulle niin pian kuin se on mahdollista. Asuntoja tarjotaan joka päivä. Jos hakemaasi asuntotyyppiä ei ole vapaana, emme välttämättä pysty lähettämään tarjousta heti. Irtisanomisajan vuoksi pystymme tarjoamaan osan asunnoista syksylle vasta kesä-heinäkuussa.

4. Haluan muuttaa hakemustani tai saada tarjouksen eri asunnosta, miten se onnistuu?

  • Voit lähettää uuden hakemuksen, mikäli haluat muuttaa tietoja hakemuksellasi.
  • Jos et halua vastaanottaa tarjottua asuntoa, ilmoitathan siitä mahdollisimman nopeasti asiakaspalvelu@kuopas.fi. Kirjaa sähköpostiin myös tieto, että haluat uuden tarjouksen.

5. Voiko kaverin kanssa muuttaa samaan soluun?

  • Kyllä voi, jos molemmat ovat opiskelijoita ja meillä on vapaana soluasunto, jossa on tarpeeksi vapaana olevia huoneita.

6. Mistä näen kuvia asunnosta?

  • Kuvia asunnoista on Asuntohaussamme. Paina ensin osoitetta ja sen jälkeen listalla näkyy eri asuntotyyppejä ja niiden lisätietoja. Samalla rivillä näet kuva-ikonin, josta painamalla näet kuvia tästä asuntotyypistä.
  • Kaikista asunnoista ei valitettavasti ole kuvia, mutta pyrimme täydentämään kuvapankkiamme jatkuvasti.
  • Lisäksi löydät asukkaidemme lähettämiä kuvia kalustetuista asunnoista Asuntogalleriastamme.

7. Haluan asunnon eri ajankohtana, mitä teen?

  • Pyrimme tarjoamaan asunnot hakijoille heidän asunnon tarpeen ajankohdan mukaisesti. Aina tämä ei kuitenkaan ole mahdollista. Saatamme tarjota sinulle hieman erilaista asuntoa tai eri ajankohtana kuin hakemuksellasi olet toivonut, sillä valitettavasti emme pysty lupaamaan kaikille hakijoille juuri tietynlaisia asuntoja syksyn suurten hakumäärien vuoksi. Jos et halua vastaanottaa asuntoa tarjottuna ajankohtana, ilmoitathan siitä meille sähköpostitse. Pyrimme tarjoamaan sinulle uuden asunnon myöhemmin, mutta valitettavasti emme pysty lupaamaan uutta tarjousta.